Toyota Aygo X-Wave

de

Din categoria mașinilor care reușesc cu dezinvoltură să pună un zâmbet sincer pe fața celui de la volan.

toyota aygoIMG_1334

Toyota Aygo, alături de verișorii latini – Peugeot 107 și Citroen C1, a cucerit prin simplitate și eficiență. Pe undeva aș putea spune că Aygo a fost un fel de Logan în segmentul mini. Am văzut câteva exemplare Aygo ce au fost ”patronate” de niște agenți de vânzări. Au beneficiat din partea acestora de un tratament special, și cu cei mai răi dușmani ai fi fost mai blând decât au fost indivizii cu mașinile primite pe semnătură… și ele funcționau în continuare. Dacă îmi mai este permisă o comparație, Aygo a fost un fel de Land Cruiser FJ 70 pentru Africa.

Și a venit noua generație, o generație care ne-a atacat vizual cu un design destul de curajos. Un lucru bun pentru un model de clasă mini. În altă ordine de idei, clientul simte că producătorul a acordat aceeași atenție acestei gămălii cu patru roți precum unui model de clasă mare. Senzația de calitate percepută încă de la o primă privire este categoric superioară vechii generații. Fiind un model ce va fi utilizat cu predilecție în mediul urban, trebuie să-ți facă viața simplă la volan dar să o și coloreze în același timp. Și noi am avut la test un Aygo, care deși era alb/ negru… emana multă culoare. Aygo nostru era în echiparea X-Wave, ceea ce înseamnă că modelul avea și acoperiș panoramic acționat electric. Adică un soft top ce poate fi ținut pliat până toamna târziu, turbulențele în cazul locurilor față fiind minime, iar climatizarea reușește să mențină o temperatură plăcută în habitaclu.

toyota aygoIMG_0961

Interiorul este complet redesenat, tot ce te înconjoară este mult mai plăcut la atingere. Modelul testat se lăuda și cu sistemul multimedia x-touch, cu ecran tactil de 7 inch. Plăcut surprins de interfața în limba română, smartphone-urilor pot comunica cu sistemul prin intermediul unei aplicații ce poate fi descărcată. Un salt uriaș din punct de vedere al interactivității. Din punct de vedere tehnic lucrurile au rămas cam tot pe acolo. Sub capotă un propulsor de 1 litru, același de la vechea generație, dar rafinat pentru a permite obținerea unui consum mai bun. Cei 69 CP sunt suficienți pentru a Aygo, pot transforma gămălia într-o buburuză destul de agresivă.

toyota aygoIMG_1009

Mașina se conduce cam la fel, nu sunt diferențe majore, un plus de confort din partea trenului de rulare. Modelul testat era echipat cu o cutie automată Multi-Mode cu 5 trepte. Despre consum? În oraș noi am ajuns la 5,9 litri.

Cu toate plusurile și minusurile sale, până acum, consideram Fiat 500 ca opțiune în clasă… în principiu pentru tonicul înghesuit în caroseria italianului. Acum noul Aygo, cu a sa privire ceva mai încruntată se califică pe un loc eligibil ca opțiune.

Toyota Aygo X-Wave

Preț 8.400 € ; Preț model testat: 12.720 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 15,5 sec; Viteză maximă 160 km/h; Consum mediu în test 5,9 litri/ 100 km urban; CO2 97g/km; Masă 935 kg ; Motor L3, 998 cmc; Putere 69 CP la 6.000 rpm; Cuplu motor 95 Nm la 4.300 rpm; Cutie de viteze automat[ cu 5 trepte.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Ultimele din TEST DRIVE

Dute Sus