Un familist cu carismă XMOD

de

Sunt momente când îți vine să dai de pământ cu obiectivitatea și să dai o fugă la showroom să comanzi și tu ceva, iar acest Scenic XMOD este foarte aproape de a mă determina să fac acest lucru.

 

La 36 de ani nu am exilat fluturii într-un insectar ascund în pivniță. Dar familia nu poate fi pusă în balanță cu niciun moft pasager. Așa că… plimbare… este sinonim cu a transporta în confort și siguranță cele două fete care îmi zugrăvesc fiecare zi în pasteluri… soția și ”pitica”. Nu am nevoie de ceva care să mă provoace în orice secundă, iar o caroserie de monovolum cu parfum de crossover este probabil cea mai bună contracepție când vine vorba de a deschide colivia cu fluturi pe drumurile virajate.

Francezii nu renunță la ideea unui MPV și mai polivalent, un model care continuă tradiția lui Scenic RX4 și Scenic Conquest. Din păcate sistemul 4×4 de la RX4 s-a evaporat…

scenicxmod12

Scenic XMOD se dorește un model care să combine atuurile unui MPV cu spiritul de aventură a unui crossover. Din punct de vedere estetic, noul model vine cu spoilerele față/ spate complet redesenate, protecții din plastic la nivelul aripilor și portierelor pentru a evita micile zgârieturi în cazul aventurilor în natură. Barele de pe plafon sunt acum cromate, în partea frontală se remarcă o grilă frontală mai generos dimensionată, precum și o repoziționare a LED-urilor pentru luminile de rulat pe timp de zi.

scenicxmod19

Interiorul lui Scenic este un loc extrem de plăcut: spațios, luminos, enorm de multe spații de depozitare, materiale și finisare foarte bună. Versiunea XMOD aduce totuși unele mici tușe. În primul rând este vorba de apariția unui controller rotativ pentru sistemul Extended Grip. Sistemul are trei programe: Expert – este controlat doar sistemul ABS, Road – modul de rulare uzual, se activează automat la viteze de peste 40 km/h. Programul Loose Ground lucrează pentru a optimiza raspunsul sistemului de de frânare și de livrare a puterii în condiții de aderență scăzută. Revenim repede la acest sistem. Interiorul mai are o particularitate… Scenic XMOD este prevăzut cu frână de staționare clasică, nu electrică, o tușă interesantă.

scenicxmod7

Modelul testat era echipat cu propulsorul 1.6 dCi, un motor extrem de viril cu ai săi 130 CP livrați la 4.000 rpm și un cuplu motor de 320 Nm la 1.750 rpm. Propulsorul nu este nou în gama Renault, în schimb a trecut printr-un program de optimizare. Spre deosebire e prima versiune care avea un oarecare gol în a livra puterea până spre 2.000 rpm, acum motorul trage decent de la 1.500 rpm. Un plus pentru cuplul motor/ cutie de viteze.

Nu are sens să vă amăgiți, Scenic XMOD nu va schimba relieful. Garda la sol este puțin mai mare decât la un Scenic normal și atât. Veți aborda cu mai multă încredere o bordură în mediul urban, nu veți fi la fel de crispat atunci când ieșiți pe un drum de pământ la un grătar, pescuit… și cam atât. Adică aduce acel plus de 10% încredere de care ai nevoie atunci când ai de traversat o porțiune ceva mai ”delicată” de drum.

Și în continuare veți avea la dispoziție un portbagaj, bine structurat, de 437 litri, un sistem audio BOSE cu 8 incinte, sistemul R-Link care este o tabletă cu pachet de date care vine cu o husă de monovolum.

Renault Scenic XMOD 1.6 dCI Privilege

Preț de bază: 20.211

0-100 km/h 10,3 sec

Viteză maximă 195 km/h

Consum mediu în test 6,2 litri/ 100 km

CO2 114 g/km

Masă 1.490kg

Motor L4, turbo diesel, 1.598 cmc

Putere 130 CP la 4.000 rpm

Cuplu motor 320 Nm la 1.750 rpm

Cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Ultimele din TEST DRIVE

Dute Sus
%d bloggers like this: